***shah rukh khan ***

***shah rukh khan ***

ستاره دوست داشتنی بالیوود *srk*

منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 11
بازدید هفته : 41
بازدید ماه : 41
بازدید کل : 21832
تعداد مطالب : 24
تعداد نظرات : 41
تعداد آنلاین : 1




بیوگرافی *srk*

شاهرخ خان(هندی:शाहरुख़ ख़ान، انگلیسی:Shahrukh Khan)متولد ۲ نوامبر ۱۹۶۵، هنرپیشه هندی در بالیوود است.

او در دهلی‌نو پایتخت هندوستان متولد شد با نام مستعار سلطان خان با قد ۱۷۵ که بیش از ۵۵ فیلم و مجموعه تلویزیونی در کارنامه خود دارد. اولین فیلم او یک کار تلویزیونی با نام آنی جیوس ایت توس آنس این ویچ بود.
زندگی خصوصی و تحصیلات [ویرایش]

شاهرخ خان در سال ۱۹۶۵ در خانوادهٔ مسلمان و پشتون در دهلی به دنیا آمد [۱] البته پیش از او شهناز پا به این خانه گذاشته بود و پنج سال تمام تنها فرزند و دختر یکدانه پدر و مادر بود. پدر شاهرخ از فعالان استقلال هندوستان در پیشاور (پاکستان کنونی) بود که پیش از تقسیم هندوستان (جدایی پاکستان) به دهلی آمد. اصلیت خانوادگی پدربزرگ او به افغانستان می‌رسید. مادرش لطیف فاطمه هم دخترخوانده شاه‌نواز خان از فرماندهان ارتش هند و اهل راولپندی در پنجاب (پاکستان کنونی) بود. خانواده آن‌ها وضعیت اقتصادی متوسطی داشتند اما در حال حاضر او یکی از گرانقیمت‌ترین ستارگان سینمای هند با دستمزد افسانه‌ای است. شاهرخ خان علاقه‌مند به تحصیل و ورزش روزی می‌رفت تا به عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای فعالیت کند و شاید کمتر کسی بداند او روزگاری کاپیتان تیم ملی کریکت هندوستان بود. اما به درخواست والدین خود در رشته اقتصاد و در دانشگاه هنسراج دهلی‌نو به تحصیل پرداخت لیسانسش را گرفت و وارد رشته فیلمسازی شد و مدرک فوق لیسانس خود را در این رشته گرفت. او دو فرزند دارد: پسرش آریان نام دارد و دخترش سوهانا.

یک شب به پیشنهاد یکی از دوستانش به یک مهمانی مفصل دعوت شد و در آنجا ستاره اقبالش در چشمان گوری چیبر دانش آموخته مدرن‌اسکول، گره خورد این آشنایی در اندک زمانی به ازدواج ختم شد. گوری شدیدا یا بازیگری مخالف بود و اصلا نمی‌خواست تا شاهرخ خان در سینما پا بگیرد اما او راه خود را یافته بود و بازی در سریال تلویزیونی را آغاز کرد. 

زندگی حرفه‌ای [ویرایش]

شاهرخ به جایی نرسیده بود تا اینکه در سال ۹۱ با یکی از دوستانش وارد بمبئی می‌شود و مورد توجه هیمامالینی ستاره زن آن زمان روزگار قرار می‌گیرد هیما می‌خواهد تا او بازیگر اولین فیلمی باشد که کارگردانی می‌کند. ۱۲ سال بعد پس از آن فیلم شاهرخ خان به سوپراستار سینمای هند بدل می‌شود.

در ۲۵ اکتبر ۱۹۹۱ با گوری خان ازدواج می‌کند. در ومدرسه سنت کلمبا در دهلی نو برنده جایزه شمشیر افتخار می‌شود این جایزه مخصوص بهترین شاگرد بود. سال ۱۹۹۰ بهترین ستاره هند شد. در فیلمهای آدیتا چو پرا بدون خواندن فیلمنامه بازی می‌کند. زوج سینمایی وی کاجول بود.

در سال ۲۰۰۹ وی درحالی که به تازگی از هواپیما پیاده شده تا به جمع طرفدارانش در آمریکا برود دستگیر شد و ۶۶ دقیقه مورد باز جویی قرار گرفت.

هم اکنون شاهرخ پرطرفدارترین بازیگر جهان است[بدون منبع ۳ نوامبر ۲۰۱۱] و در رده بندی قدرتمند ترین مردان جهان (سیاسی، اجتماعی)ردهٔ ۴۲ را دارا می‌باشد.[بدون منبع از ۳ نوامبر ۲۰۱۱]

شاهرخ خان یک کمپانی تولید فیلم به نام دریمز آنلیمیتد را اداره می‌کند البته در اداره آن با جو یی چاولا و عزیز میرزا همکار و شریک است. سال ۲۰۰۴ از سوی مجله تایم یکی از بهترین بازیگران هند لقب گرفت. در فیلم گاهی خوشی گاهی غم پسرش آریان نقش کودکی شاهرخ خان را بازی می‌کند. وی تا به حال برندهٔ 8بار جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشواره فیلم فیر شده‌است. فیلم‌هایی که شاهرخ خان برای آن‌ها جایزهٔ بهترین بازیگر نقش اول مرد را بدست اورده عبارتند از:

- بازیگر(۱۹۹۳)

- دلواله دولهانیا له جاینگه(۱۹۹۵)

- دل تو پاگل هه(۱۹۹۷)

- کوچ کوچ هوتا هه(۱۹۹۸)
- دیوداس(۲۰۰۲)

- سوادس(۲۰۰۴)

- چک ده انیدیا(۲۰۰۷)
-مای نیم ایز خان(۲۰۱۰)


نظرات شما عزیزان:

فرانک
ساعت12:28---30 ارديبهشت 1391
ooooooh my GOD
وبلاگت فوق العادست......همین الان لینکت میکنم....


zaara
ساعت13:25---16 ارديبهشت 1391
عالی بود امیدوارم همیشه بهترین باشی ویه خسته نباشید مخصوص برات دارم
پاسخ:مرسی عزیزم انشاالله که خوشتون آمده باشه من تمام تلاشم رو میکنم که دوستان گلی مثل شما را داشته باشم


zara
ساعت16:33---12 ارديبهشت 1391
بهت تبریک میگم امیدوارم موفق باشی

میلاد
ساعت14:35---12 ارديبهشت 1391
سلام به شما دوست عزیز ، وبلاگ خوبی داری خیلی قشنگه ، من شما رو لینک کردم اگر خواستی منم لینک کن مرسی
پاسخ:مرسی از لطفتون من از سایت شما خیلی لذت میبرم امیدوارم روزی بتونم مثل شما باشم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: Parastoo تاريخ: جمعه 25 فروردين 1386برچسب:srk,shah rukh khan,shahrukhkhanfilm, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

درود به تمامی دوستداران شاه بالیوود *

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to srk.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com